Vælg en side

”Så for Søren, så er der nogen, der vil ha’ fat i fru Wismann igen!”

Sådan sagde jeg til min mand Mads forleden dag, da jeg pludselig syntes, der var lidt rigeligt med datingreklamer i mit Facebookfeed.

Mads tog det nu meget stille og roligt.

Som han plejer.

Efter jeg har fået min internationale side og den går rigtig godt, så er det ikke sjældent, jeg modtager underlige mails og – ikke  mindst – billeder fra friske mandfolk verden over – senest et “diller-billede” fra Frankring…

Men det var nok ikke alle, der havde taget det lige så roligt, som Mads gjorde.

Især fordi flere og flere af os jo godt ved, at de reklamer, der bliver vist i vores feed på bl.a. Facebook, de ofte kommer, fordi vi har Googlet noget tilsvarende eller måske være inde på en tilsvarende hjemmeside.

Happn - 1.1

Den der oplevelse af, at have købt et telt i en eller anden internet-shop, og så efterfølgende komme ind på Facebook, og så er der reklamer over alt af teltet…..

Man kan nogle gange godt blive lidt træt ik´?

Men det er jo ikke altid sådan, det hænger sammen med annoncer og reklamer på Facebook!

Det har jeg skrevet lidt om ovre på Onlinebiz.dk, så tjek det ud, hvis du engang imellem undrer dig over den slags.

Men tilbage til dating annoncerne…

Da jeg tjekkede, hvorfor jeg egentlig fik vist de reklamer, viste det sig nemlig, at det slet ikke handlede om, at jeg havde været inde på diverse datingsites for at oprette hemmelige profiler, min mand ikke kendte noget til 🙂

Næh, det handlede simpelthen om, at de på overfladen meget uskyldige datingfirmaer åbenbart målrettede deres markedsføring efter gifte kvinder.

Bum.

..

.

Happn - 2.2

Og jeg må sgu ærlig indømme, at jeg blev lidt vred.

For én ting er steder som Victoria Milan. De er totalt udskældt, men de står da i det mindst ved, at de målretter sig mod gifte mænd og kvinder.

Det gør de datingfirmaer, der pludseligt dukkede op i mit feed så ikke.

De vurderer bare, at gifte kvinder i alderen 20-40 nok er nemmest at lokke til at være utro – og så målretter de benhårdt, men også hemmeligt, deres budskaber og annoncer mod dem.

Det er sgu´ da for fesent…

Men grunden til at jeg fik lyst til at skrive om det hér på Websexolog er, at det jo også er et rigtig godt eksempel på, at gifte kvinder (og mænd med garanti også) er jaget vildt, OG at man relativt nemt kan få konflikter og utryghed i sit parforhold pga. aggresiv markedsføring fra Dating firmaer og manglende viden om den måde de markedsfører sig på!

LOVOO - 1.1
Der er simpelthen både fristelser over det hele – og mange af dem er vi ikke engang bevidst om – men udover fristelser, som nogle med garanti nok skal falde i, ellers ville der slet ikke blive brugt penge på sådan en type annoncer, så er det også sprængfarlige miner, som ud af den blå luft kan skabe ballade i parrelationen.

Der bliver udtænkt mange skumle strategier fra både disse firmaer og andre på, hvordan de mon bedst kan lokke os i uføre.

Derfor er det også så forbandet vigtigt, at I som par husker at tale sammem.

At I holder tilliden ved lige.

For tænk nu, hvis ikke Mads og jeg havde det forhold, vi nu engang har.LOVOO - 2.2

Tænk nu, hvis han nu så mit Facebook feed og troede, at annoncerne var der, fordi jeg havde siddet og Google efter single mænd, og faktisk havde hemmelige affærer bag hans ryg…

Eller han så annoncerne og ingenting sagde, men bare gik alene med en masse utryghed, som han ikke turde konfrontere mig med, fordi vi ikke kunne tale åbent om de ting, der er svære at tale om…

Eller måske anklagede mig for at være utro, selvom jeg ikke var det…

Tænk, hvis vi så ikke var gode til at tale sammen om det eller i det hele taget til at have tillid til hinanden, så var det her lige præcis en af den slags ting, der hurtigt kunne bygge sig op og nage og blive rigtig stor og rigtig grim.

Måske endda blive enden på et forhold.

Det må vi bare ikke lade ske!

Hverken Mads og jeg.

Eller nogen af jer.

Et forhold skal hverken  slides op af alle de fristelser, som smarte marketingfolk hele tiden smider i hovedet på os alle sammen eller gøres utrygt og konfliktfyldt.

Vi skal være stærkere end det.

Maj Wismann… Og det er vi kun, hvis vi kan tale sammen og have tillid til hinanden, for så kan alverdens dating-app-marketing-folk komme an – for så preller det nemlig af 🙂

Pas på jer.

Kh,
Maj Wismann

 

 

 

 

 

Hvad synes du om den her form for annoncering?

Er det ok eller ej?

Hvad synes du? 

Ville det give problemer hjemme ved jer?

Jeg vil vildt gerne høre din mening og høre om dine oplevelser?

 

Gratis E-bog med fakta, tips og råd til sexlivet

Få min Gratis E-bog "Når seksualiteten driller"

❤ Kan cølibat booste sexlysten?

❤ Hvad er seksuelt mindreværd, og hvad gør man ved det?

❤ Hvordan får man gnisten igen?

❤ Tilmeld dig mit nyhedbrev og få e-bogen gratis

.

You have Successfully Subscribed!